Part 3 of 4
Fitting
Now to undo the loom & wire up!
As I have the Autohold switch I can wire as per the factory. So with the side trim removed on the centre console the loom for the switches on this side is exposed. I located the black/yellow wire, & I carefully “pinged” out the two white plastic loom holders, then I tied some string to the switch connector & pulled it through from the gearstick area to the footwell side. This exposed the whole of this section of loom. I had to undo another t-star screw (T-20 size) fixing the centre console to a bracket (marked on photos). Then even more carefully I cut & removed all the fabric loom tape. I then scraped some insulation off the wire & connected a multi-meter to the – of the battery (actually the body point) & + to the wire & switched on & off the ignition & also removed the fuse34 & double checked that was the correct wire e.g. should be 12V when supplied & dead when cut off!
I undid the switch connector (T10ks) using a small flat screwdriver under the middle section, the flap hinges up at the back & this unlocks the pins. I then inserted one repair wire (000 979 009 E) into each of the spaces for pins 9 & 10 on the connector block & closed the locking flap. I then marked the other ends of these wires & re-wrapped these wires along with the existing wires from the switch down to the main section of the loom. Now you join the pin 10 wire to the existing loom black yellow wire & the pin 9 wire to your purple “extension wire”. So now you can cut off the surplus wire (with other pin) from each repair wire. I had a slight problem when I spliced my pin 10 wire to the black/yellow wire & had to “extend” the main wire, this can be seen by two joints on the wire in the photos! Now at this point it is advisable to test the switch, so fuse 34 back in, new switch module plugged into the connector, multi-meter -connected to car battery body – point & + connected to the other end of your purple extension wire. Ignition on 0V, press ESC OFF switch & you should have 12V momentarily. I then re-wrapped the rest of this section of loom & the white plastic loom holders.
Now to get the purple “extension” wire to the T17d in the TIUL Coupling. There is an existing wiring loom from the TIUL coupling up to the bulkhead & along the bulkhead behind the footwell carpet trim top section. I used this to run the cable along. However there is nothing suitable from the centre console to the bulkhead! So I wrapped the wire in fabric tape (enough to cover to the bulkhead) & then passed the cable through a short length of small corrugated plastic flex pipe (used in car electrical) (enough to cover to the bulkhead). I also wrapped the pipe in fabric tape to prevent rattling. I then fixed the pipe to the metal bracket on the centre console & the existing loom on the bulkhead. The pipe is just pushed under the upper section of the carpet trim & is held there under compression. This area is covered by the plastic trim you removed earlier!
Şimdi onarım kablosunu (000 979 034 E) ve mor uzatma kablonuzu kullanarak TIUL Bağlantı noktasındaki T17d konektörünü bağlayın. Öncelikle T17d konnektörü diğer bölümden çıkarmak için üst tırnağa bastırarak açın. Ardından konektör üzerindeki mor plastik kilitleme kelepçesine bakarak, her iki taraftaki "kanatları" kaldırın ve plastik kilit kelepçesini çıkarın. Bu, pimlerin kilidini açar. Şimdi onarım teli pimini boş (konektör bağlantısının bu tarafında) pim 5 konumuna yerleştirin. Plastik kilit kelepçesini değiştirin (ancak konektörü bağlamayın). Şimdi onarım telini mor "uzatma telinize" bağlayın ve ardından kablonun geri kalanını bant/kablo bağı vb.
Şimdi önceden çektiğiniz ipi kullanarak, anahtar kablo demeti konnektörüne bağlayın ve konnektörü tekrar vites kolu alanına doğru çekin. Bu biraz dikkat ve uğraş gerektirir! Ardından beyaz plastik dokuma tezgahı tutucularını deliklerine yeniden takın, kablo yönlendirmesinin güvenliğini ve düzgünlüğünü iki kez kontrol edin.
Şimdi trimi yeniden takmadan önce anahtarın çalışıp çalışmadığını iki kez kontrol edin. Bu nedenle, sigorta 34'ü (çıkarılmışsa) yeniden takın, kontak açık, anahtar gece için diğer tüm anahtarlarla birlikte yalnızca beyaz yanacaktır (asla kehribar rengi yanmaz). Düğmeye 1 saniye basın ve normalde bilgi-eğlence sistemi aracılığıyla etkinleştirildiğinde alacağınız gibi, MFD'de “Çekiş kontrolü (ASR) kapalı” ekranını görmelisiniz! Bilgi-eğlence sisteminde ASR'yi hiç devre dışı bırakmadıysanız, "CAR" menüsü altında ASR (veya ESC?) adlı yeni bir alt menü gösterilmelidir. Bir "KAPALI" seçeneği de göstermek için buna basın. Anahtarı kullanmak çok daha hızlı! Ayrıca diğer anahtarların da (varsa) çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Artık tüm döşemeyi yeniden takabilirsiniz. Önce gri köpük trim panelini, ardından diğer öğeleri yapın.